Сучасні тенденції у використанні української мови в освітньому процесі
Згідно з дослідженнями, спостерігається деяке зменшення використання української мови в школах. Так, за даними Державної служби якості освіти, кількість учителів, які навчають та задають домашні завдання виключно українською мовою, зменшилася на 4%. Крім того, частка вчителів, які спілкуються тільки українською мовою під час уроків, знизилася з 82% до 78%.
Аналогічна ситуація простежується й під час перерв – 69% педагогів використовують виключно українську мову в цей час, тоді як минулого року їх було 74%. Водночас 5% вчителів спілкуються на перервах як українською, так і російською мовами.
Натомість батьки повідомляють, що в 93% закладів освітній процес повністю відбувається державною мовою, а 88% педагогів підтримують розмову лише українською під час спілкування з колегами. Лише 9% вчителів переважно використовують українську мову в комунікації з іншими вчителями.
Ці тенденції свідчать про необхідність посилення зусиль щодо популяризації та підтримки застосування української мови в освітньому середовищі на всіх рівнях – від учнівського спілкування до професійної комунікації вчителів. Забезпечення високого рівня володіння українською мовою учасниками освітнього процесу залишається одним з ключових пріоритетів вітчизняної системи освіти.
🔗 Source