Від спеціальних закладів до інклюзивного навчання: ключові реформи у сфері освіти

Міністр соціальної політики Оксана Жолкович окреслила ключові напрямки освітніх реформ в Україні, зосереджених на розвитку інклюзивного навчання, посиленні ролі сімейних форм виховання та забезпеченні прав і безпеки дітей у спеціальних закладах.

Освітні реформи: від спеціальних закладів до інклюзивного навчання

Міністр соціальної політики Оксана Жолкович звернула увагу на важливість забезпечення прав і безпеки дітей, які перебувають у спеціальних закладах освіти. У зв’язку з нещодавно виявленими фактами насильства над дітьми в одному з таких закладів на Львівщині, Національна соціальна служба розпочинає перевірки у всіх закладах, де цілодобово проживають неповнолітні.

Ключові аспекти реформ

  1. Розвиток сімейних форм виховання та інклюзивних класів у загальноосвітніх школах. Міністр наголошує, що найкращим варіантом є повернення дітей з особливими освітніми потребами додому, де вони зможуть отримувати відповідну підтримку.

  2. Створення спеціальних класів у звичайних школах, розташованих поблизу місця проживання дітей. Це дасть можливість батькам обирати навчальний заклад, який розміщений близько до дому.

  3. Впровадження методик опитування вихованців спеціальних закладів, які дозволять отримувати зворотний зв’язок без додаткової травматизації.

Наразі діти з особливими потребами часто змушені відвідувати спеціалізовані школи, які можуть бути розташовані далеко від місця проживання. Нова концепція передбачає переорієнтацію системи на розвиток інклюзивної освіти та посилення ролі сімейних форм виховання.

“Ці освітні реформи спрямовані на забезпечення права дітей на якісну освіту в безпечному середовищі, максимально наближеному до їхнього звичного оточення. Вони також мають на меті виявити та запобігти фактам порушення прав та насильства над дітьми у закладах цілодобового проживання.”

🔗 Source