Українські підлітки демонструють високі показники креативності

Українські підлітки продемонстрували високі результати в оцінюванні креативного мислення за даними PISA-2022. Понад 59% учасників віком 15 років мають базовий і вищий рівень креативності, а 13% показали високі результати. Аналіз за статтю і типом навчального закладу виявив особливості в розвитку креативного мислення серед підлітків в Україні.

Українські підлітки продемонстрували високий рівень креативності за дослідженням PISA-2022

За результатами дослідження PISA-2022, 59% українських підлітків показали базовий і вищий рівень креативності. Україна посіла місце між 32-м і 42-м серед 64 країн-учасниць, набравши 27 балів із 60 можливих у компоненті оцінювання креативного мислення.

Результати дослідження свідчать, що кожен четвертий український підліток демонструє базовий рівень креативності. Загалом 59% учасників у віці 15 років підтвердили здатність генерувати ідеї для простих і помірно складних завдань, креативно розв’язувати соціальні й наукові проблеми, а також формувати оригінальні ідеї в знайомих контекстах.

Гендерні відмінності та регіональний розрив

Аналіз за статтю показав, що дівчата демонструють вищі показники креативності, отримуючи на 2 бали більше, ніж хлопці. Серед учасників, які досягли базового та вищого рівнів, 65% становлять дівчата та 56% – хлопці.

Дослідження також виявило розбіжності в результатах між учнями сільських і міських шкіл. Зокрема, учні з сіл у середньому відстають на 6 балів від однолітків із міст із населенням понад 100 тисяч. Лише менше половини учнів із сільської місцевості досягають базового рівня креативності або вище, тоді як у великих містах цей показник становить майже 80%.

Відмінності за типом закладів освіти

Крім того, дослідження виявило, що учні коледжів, технікумів і закладів професійно-технічної освіти відстають у креативності від школярів на 5 балів, а учні шкіл, своєю чергою, – на 2 бали від учнів ліцеїв, гімназій і спеціалізованих закладів.

Дослідники зазначають, що академічні знання не є прямою передумовою для розвитку креативного мислення, і креативними можуть бути як підлітки з високими оцінками, так і ті, хто має певні труднощі в навчанні.

🔗 Source