Досліджуючи освітній ландшафт Латвії: Від ЗНО до STEM і далі
Оскільки Латвія готується до майбутніх виборів до Європейського Союзу, освітній ландшафт країни став темою, що викликає інтерес. Згідно з останніми опитуваннями громадської думки, проведеними Norstat і латвійським громадським мовником LSM, близько третини респондентів висловили відсутність інтересу до виборів в ЄС. Ця тенденція особливо поширена серед молодших вікових груп, причому 18-29-річні найчастіше заявляли, що не планують стежити за виборчим процесом.
“Явка виборців на виборах до ЄС у Латвії залишається відносно стабільною: Центральна виборча комісія (ЦВК) повідомила про явку 33,7% під час останнього голосування – це незначне зростання порівняно з 33,5%, зафіксованими у 2019 році.”
Хоча ці цифри все ще не дотягують до 50% участі виборців у 2009 році, опитування Євробарометра, проведене у квітні, показало, що 65% латвійців готові взяти участь у виборах і віддати свій голос.
ЦВК визнав технічні збої, які вплинули на точність даних про явку, що призвело до того, що деякі ЗМІ спочатку повідомляли про вищі показники участі виборців. Тим не менш, розбіжність між опитуваннями громадської думки та фактичною явкою підкреслює складнощі та виклики, пов’язані з політичною активністю, особливо серед молодих людей.
Освітня система Латвії
Окрім виборчого ландшафту, освітня система Латвії охоплює широкий спектр пропозицій, від національного іспиту ЗНО до ініціатив у сфері громадянської освіти, сексуальної освіти та програм STEM (наука, технології, інженерія та математика). Вищі навчальні заклади країни також відіграють вирішальну роль у формуванні наступного покоління латвійських лідерів та інноваторів.
Важливість освіти для демократії та економіки
Оскільки країна рухається в політичному та освітньому ландшафті, важливість підтримки добре поінформованих та активних громадян неможливо переоцінити. Розуміючи нюанси латвійської освітньої системи та фактори, що впливають на участь виборців, політики та освітяни можуть працювати над зміцненням основ процвітаючої демократії та конкурентоспроможної економіки, заснованої на знаннях.
🔗 Source