Нова система оцінювання у Новій українській школі: ключові зміни та їх вплив

У 2024 році Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до оновленого Державного стандарту базової середньої освіти. Ця реформа системи оцінювання спрямована на впровадження компетентнісного підходу, підвищення прозорості критеріїв оцінювання та посилення ролі формувального оцінювання у навчальному процесі 5-9 класів Нової української школи.

Зміни в оцінюванні результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти

У серпні 2024 року Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до оновленого Державного стандарту базової середньої освіти. Ці зміни покликані узгодити систему оцінювання в класах Нової української школи (НУШ) з новими освітніми стандартами.

Ключові аспекти оновленої системи оцінювання:

  1. Збереження 12-бальної шкали оцінювання, але з можливістю закладів освіти використовувати власну систему оцінювання.
  2. Перехід до компетентнісного підходу, який враховує не лише знання, а й уміння, ціннісні ставлення здобувачів освіти.
  3. Детальний опис критеріїв оцінювання за кожним балом, що враховують наскрізні вміння (читання з розумінням, висловлення власної думки, критичне мислення тощо).
  4. Впровадження Свідоцтва досягнень учня, яке містить дві частини: характеристику навчальної діяльності та результати навчання.
  5. Акцент на формувальному оцінюванні, що дозволяє відстежувати прогрес учнів і коригувати освітній процес.

Зміни в оцінюванні стосуватимуться 5-9 класів, оскільки саме ці класи навчатимуться за новим Державним стандартом базової середньої освіти у 2024-2025 навчальному році. Вчителі зможуть детальніше ознайомитися з оновленими підходами до оцінювання під час підвищення кваліфікації.

“Реформа системи оцінювання спрямована на впровадження компетентнісного підходу, підвищення прозорості критеріїв оцінювання та посилення ролі формувального оцінювання у навчальному процесі.”

🔗 Source