Зміни в оцінюванні результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти
У серпні 2024 року Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до оновленого Державного стандарту базової середньої освіти. Ці зміни покликані узгодити систему оцінювання в класах Нової української школи (НУШ) з новими освітніми стандартами.
Ключові аспекти оновленої системи оцінювання:
- Збереження 12-бальної шкали оцінювання, але з можливістю закладів освіти використовувати власну систему оцінювання.
- Перехід до компетентнісного підходу, який враховує не лише знання, а й уміння, ціннісні ставлення здобувачів освіти.
- Детальний опис критеріїв оцінювання за кожним балом, що враховують наскрізні вміння (читання з розумінням, висловлення власної думки, критичне мислення тощо).
- Впровадження Свідоцтва досягнень учня, яке містить дві частини: характеристику навчальної діяльності та результати навчання.
- Акцент на формувальному оцінюванні, що дозволяє відстежувати прогрес учнів і коригувати освітній процес.
Зміни в оцінюванні стосуватимуться 5-9 класів, оскільки саме ці класи навчатимуться за новим Державним стандартом базової середньої освіти у 2024-2025 навчальному році. Вчителі зможуть детальніше ознайомитися з оновленими підходами до оцінювання під час підвищення кваліфікації.
“Реформа системи оцінювання спрямована на впровадження компетентнісного підходу, підвищення прозорості критеріїв оцінювання та посилення ролі формувального оцінювання у навчальному процесі.”
🔗 Source