Нова система атестації педагогічних працівників в Україні: ключові зміни та переваги

Міністерство освіти і науки України оновило Положення про атестацію педагогічних працівників, спрямоване на вдосконалення та модернізацію процесу оцінювання роботи вчителів. Ключові нововведення включають врегулювання питань присвоєння звань і категорій, розширення можливостей створення атестаційних комісій, унормування порядку присвоєння звань, зарахування освіти як підвищення кваліфікації, а також спрощення процедури атестації.

Нове Положення про атестацію педагогічних працівників в Україні

Міністерство освіти і науки України оновило Положення про атестацію педагогічних працівників задля вдосконалення та модернізації процесу оцінювання роботи вчителів, а також усунення законодавчих колізій. Ключові нововведення:

  1. Врегульовано питання присвоєння педагогічних звань і кваліфікаційних категорій учителям без вищої освіти.
  2. Педагогічні звання та кваліфікаційні категорії зберігаються за працівниками, які перейшли на роботу в інші заклади освіти або тимчасово припинили трудову діяльність, до наступної атестації.
  3. Розширено можливості щодо створення атестаційних комісій – тепер це можуть робити не лише державні, але й приватні заклади освіти чи їхні засновники.
  4. Унормовано порядок присвоєння педагогічних звань “старший викладач”, “старший учитель”, “старший вихователь” та “викладач-методист”, “учитель-методист” й інших.
  5. Здобуття освіти у закладах вищої та фахової передвищої освіти зараховуватиметься як підвищення кваліфікації педагогів протягом наступних 5 років.
  6. Уточнено процедуру атестації вчителів, які викладають кілька предметів – вони самостійно обиратимуть послідовність підвищення кваліфікації.
  7. Спрощено створення атестаційних комісій І рівня в закладах освіти, де працює не менше 15 педагогічних працівників.

“Оновлене Положення покликане підвищити ефективність системи атестації педагогів, забезпечити справедливу оцінку їхньої роботи та сприяти професійному розвитку вчителів.”

🔗 Source