Україна versus Захід: баланс між традиціями та інноваціями в дошкільній освіті

Заступниця Міністра освіти і науки України Євгенія Смірнова поділилася деталями про відмінності між системою дошкільної освіти в Україні та Західній Європі. Незважаючи на наближеність базового компонента, підходи до навчання та розвитку дітей мають свою специфіку. Дізнайтеся, як знайти баланс між академічними досягненнями та вільним дитячим дозвіллям.

Українська система дошкільної освіти: між традиціями та інноваціями

Заступниця Міністра освіти і науки України Євгенія Смірнова поділилася деталями про відмінності між системою дошкільної освіти в Україні та Західній Європі. Незважаючи на те, що базовий компонент дошкільної освіти в Україні наближений до західноєвропейських стандартів, підхід до надання свободи самовираження дітям значно різниться.

За словами Смірнової, на ігрових майданчиках німецьких дитячих садків діти мають можливість гратися з водою, що є незвичним для вітчизняних закладів дошкілля. Крім того, на відміну від України, знання абетки не є обов’язковим для дітей у віці 5-6 років. Натомість українські дошкільнята часто навчаються основам математики та астрономії ще до вступу до школи.

“Іноді діти після садка вже знають умовно ледь не будову планетарної системи. Але цим дітям потім просто нецікаво навчатися в першому класі, бо вони вже на крок попереду. Тому все має відбуватися відповідно до віку”, – зазначила заступниця міністра.

Смірнова підкреслює, що батьки в Україні іноді занадто ретельно готують дітей до школи, забуваючи про важливість простого дитячого дозвілля. Фахівчиня переконана, що діти повинні мати можливість насолоджуватися безтурботним дитинством.

Загалом, аналізуючи українську систему дошкільної освіти, Євгенія Смірнова наголошує на необхідності знаходження балансу між академічними досягненнями та вільним розвитком особистості. Такий підхід дозволить підготувати всебічно розвинених дітей, готових до нових академічних викликів.

🔗 Source