Нова освітня омбудсменка України: Плани та завдання для захисту прав учасників освітнього процесу

Нещодавно Надію Лещик було призначено на посаду освітнього омбудсмена України. Пані Лещик поділилася ексклюзивною інформацією про свої плани та завдання на новій посаді, зокрема щодо розвитку інституції, розширення інструментів захисту прав та ефективної комунікації зі всіма учасниками освітнього процесу.

Новопризначена освітня омбудсменка України розповіла про плани та завдання

Нещодавно Надію Лещик було призначено на посаду освітнього омбудсмена України. Пані Лещик, яка раніше обіймала посаду начальниці відділу медіа та аналітики Служби освітнього омбудсмена, ексклюзивно розповіла 24 Каналу про свої плани та завдання на новій посаді.

Розвиток інституції та правозахисна діяльність

За словами Лещик, розвиток інституції освітнього омбудсмена та її правозахисна діяльність мають бути гнучкими та адаптивними, щоб відповідати сучасним викликам. Як освітня омбудсменка, вона планує виявляти проблемні питання у сфері освіти, які призводять або можуть призвести до порушення прав, та шукати шляхи їх вирішення спільно з усіма зацікавленими сторонами.

Необхідність вдосконалення інструментів

Для ефективнішої роботи Служби освітнього омбудсмена Лещик вбачає необхідність у новому баченні, розширенні кількості та дієвості інструментів для захисту прав, а також удосконаленні вже наявних інструментів. Зокрема, вона збирається продовжувати роботу щодо внесення змін до законодавства, які дозволять захищати учнів від булінгу, зокрема унеможливити допуск булерів до роботи з дітьми, збільшити строк розгляду справ про булінг у судах до 1 року, а також захистити від булінгу студентів.

Налагодження ефективної комунікації та співпраці

Крім того, освітня омбудсменка планує налагоджувати ефективну комунікацію та співпрацю зі всіма учасниками освітнього процесу – здобувачами освіти, батьками, вихователями, вчителями, директорами закладів освіти, органами управління освітою, Міністерством освіти і науки, Кабінетом Міністрів та Верховною Радою.

Проблеми, що обмежують спроможність Служби

Водночас Лещик відзначила, що наразі існують проблеми, які обмежують спроможність Служби освітнього омбудсмена захищати права учасників освітнього процесу. Зокрема, складність складання протоколів про адміністративні правопорушення та накладення стягнень через суд, що ускладнює притягнення до відповідальності за порушення прав в освіті. Для вирішення цієї проблеми необхідно внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, надавши освітньому омбудсмену право складати протоколи та притягати посадових осіб до адміністративної відповідальності.

🔗 Source