Використання української мови в соціальних мережах стрімко зростає
Частка постів українською мовою в провідних соціальних мережах істотно збільшилася за останні кілька років. Дослідження Центру контент-аналізу, оприлюднене Детектор медіа, виявило, що у 2023 році україномовний контент уперше переважив над контентом російською мовою.
У 2020 році російська мова домінувала в соціальних мережах, становлячи 86% від загального обсягу постів, тоді як українська складала лише 14%. Проте ситуація кардинально змінилася з початком повномасштабного вторгнення Росії в Україну.
Динаміка використання української мови
- У 2022 році частка українських дописів зросла до 38%.
- У 2023 році частка українських дописів збільшилася до 46%, вперше перевищивши використання російської мови.
Лідери використання української мови
Лідерами у використанні української мови є такі соціальні платформи:
- Х (колишній Twitter)
На цих платформах частка україномовного контенту становить 80-90%.
Інші соціальні мережі
- На YouTube половина контенту досі російською мовою.
- На TikTok частка української мови знизилась з минулорічних 55% до 47% у 2023 році.
- На заборонених в Україні, але популярних на окупованих територіях платформах VK та ОК, російська мова все ще домінує.
Дослідження Центру контент-аналізу охопило понад 1,1 мільйон дописів, зібраних із провідних іноземних соціальних мереж, активно використовуваних користувачами в Україні (включно з окупованими територіями) у період із 15 серпня до 15 вересня 2023 року.
🔗 Source