Сучасні освітні реалії: виклики та необхідність змін
Сьогодні школи України стикаються з безпрецедентними викликами, спричиненими пандемією COVID-19 та повномасштабним військовим вторгненням. Згідно з інтерв’ю заступниці Міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової, навантаження на вчителів зросло в чотири рази порівняно з періодом до кризи. Причина полягає в тому, що в багатьох навчальних закладах одночасно навчаються чотири категорії учнів:
- Учні, які навчаються офлайн або в змішаному форматі (тиждень очно, тиждень дистанційно).
- Учні, які дистанційно навчаються, перебуваючи в іншому регіоні України.
- Учні, які виїхали за кордон, але залишені на дистанційному навчанні в українських школах.
- Учні, які перебувають на тимчасово окупованих територіях і навчаються дистанційно.
Крім того, продовжують існувати такі форми навчання, як індивідуальна та сімейна екстернатна. Це значно ускладнює роботу вчителів і негативно впливає на якість освіти.
“Щоб забезпечити належну підтримку різних категорій учнів, із 1 вересня 2025 року буде запроваджено обов’язкове розподілення їх за окремими класами або формами навчання. Таким чином, учитель працюватиме або з очною аудиторією, або з дистанційною, що дозволить підвищити ефективність освітнього процесу.”
Ключовою метою цих змін є забезпечення якісної освіти для всіх здобувачів, незалежно від їхніх обставин. Це стане серйозним викликом для системи освіти, проте вкрай необхідним кроком для адаптації до сучасних реалій.
🔗 Source