Українська система освіти перебуває в непростих умовах
Українська система освіти перебуває в непростих умовах, про що свідчать важливі заяви народної депутатки Юлії Гришиної, членкині Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Освітні втрати та погіршення результатів вступних іспитів
Зокрема, Гришина наголосила на серйозній проблемі освітніх втрат, яка негативно впливає на результати складання вступних іспитів українськими школярами. За її словами, рік за роком учні демонструють все гірші показники, що є наслідком цих освітніх втрат. Така ситуація викликає у народної обраниці занепокоєння щодо доцільності продовження складання чотирьох предметів на Національному мультипредметному тесті (НМТ).
Законопроєкт #12053 та позиція Комітету ВР
Комітет ВР з питань освіти, науки та інновацій, розглянувши законопроєкт #12053 “Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року”, рекомендував залишити для наступної вступної кампанії минулорічні умови складання чотирьох предметів на НМТ. Водночас Міністерство освіти і науки розглядало можливість запровадження п’яти предметів на НМТ у 2025 році.
Освітні втрати та відтік абітурієнтів за кордон
Гришина також акцентувала увагу на таких серйозних проблемах, як освітні втрати та відтік абітурієнтів за кордон. Зокрема, вона зазначила, що цьогоріч кількість вступників на бакалаврат до українських закладів вищої освіти скоротилася на третину порівняно з 2023 роком.
“У таких складних умовах, на думку народної обраниці, основне завдання – зберегти українську систему освіти та утримати в ній наших дітей. Посилення вимог до правил вступу, на її переконання, не корелюється з досягненням цієї мети.”
Тому Гришина утрималася від голосування за згаданий законопроєкт.
Ці важливі заяви Юлії Гришиної, члена профільного комітету ВР, засвідчують наявність серйозних проблем в українській освіті, які потребують невідкладного вирішення задля підтримки та розвитку вітчизняної системи освіти.
🔗 Source