Освіта у сільських школах: перспективи та виклики
Дослідження PISA 2015 демонструє, що якість освіти в сільських школах відстає від міських навчальних закладів. Учні сільської місцевості показують нижчі навчальні досягнення, особливо з природничих предметів, та мають менший вибір освітніх пропозицій як у самому закладі, так і за його межами. Це призводить до того, що лише 30% сільських школярів планують здобути вищу освіту, порівняно з майже половиною міських учнів.
Фактори, що впливають на якість освіти в сільських школах
Фактори, що впливають на нижчу якість освіти в сільських школах, включають:
- Географічну віддаленість
- Менші розміри закладів
- Нижчий соціально-економічний статус учнівства
- Нерозвинену інфраструктуру
- Брак кваліфікованих педагогічних кадрів
- Обмежені освітні пропозиції
Однак навчання в сільській школі також має свої переваги:
Тісніша підтримка вчителів та можливості застосовувати адаптивні методики, особливо для учнів із труднощами у навчанні.
Дослідження PISA в Україні
Український центр оцінювання якості освіти продовжує аналізувати результати міжнародного дослідження PISA, щоб глибше зрозуміти особливості освіти в Україні. Зокрема, нещодавно було опубліковано тематичні матеріали, присвячені успішності українських підлітків у математиці та математичній тривожності. Крім того, центр готує аналітику щодо досвіду дистанційного навчання учнів під час пандемії.
Важливо відмітити, що Україна успішно провела пілотний етап PISA-2025, зосередившись на апробації інструментів для оцінювання природничо-наукової грамотності. Це буде третій цикл участі України в даному міжнародному дослідженні, що дозволить відстежити динаміку освітніх результатів українських школярів.
🔗 Source