Революція в українській освіті: реформа Нової української школи та її виклики

Реформа Нової української школи (НУШ) – це амбітний проект, спрямований на трансформацію системи освіти в Україні. Однак реалізація цієї реформи стикається з певними труднощами, зокрема низькою обізнаністю вчителів щодо її суті та необхідністю вдосконалення навчальних матеріалів. Ознайомтеся з думками експертів про ключові виклики та можливі шляхи їх подолання.

Реформа Нової української школи: виклики та можливості

45% вчителів не можуть чітко пояснити суть реформи Нової української школи (НУШ). На думку колишньої міністерки освіти і науки України Лілії Гриневич (2016-2019 рр.), це вкрай тривожний показник, який свідчить про необхідність вдосконалення системи підвищення кваліфікації вчителів.

Для забезпечення ефективного впровадження реформи НУШ Гриневич пропонує створити централізовану модель підвищення кваліфікації, перекваліфікувати тренерів та зобов’язати вчителів-предметників пройти такі тренінги. Важливо також активно працювати з освітянською спільнотою середньої та старшої школи.

“Те, що 45% вчителів не можуть пояснити суть реформи НУШ, означає, що навчання в інституціях підвищення кваліфікації не завжди було якісним та суттєвим. Очевидно, що в наших школах наразі імітується компетентнісне навчання”, – наголосила Гриневич.

Окрім централізації підвищення кваліфікації, експерти радять апробувати підручники та створити спільно з міжнародними партнерами комплексну лінійку моделей підручників відповідно до реформи. Генеральний директор директорату шкільної освіти Ігор Хворостяний підтвердив, що Міністерство освіти вже працює над обов’язковою апробацією підручників.

За результатами дослідження “Упровадження НУШ у базовій школі: виклики та можливості”, оприлюдненого на освітньому фестивалі “Вчителі майбутнього”, 82% освітян мають зауваження до навчальної літератури. Лише 30% вчителів викладають суто інтегровані курси або поєднують інтегровані курси та окремі предмети. Крім того, 15% вчителів вважають, що різниці між навчальними програмами інтегрованих курсів та окремих предметів немає.

🔗 Source