Міністерство освіти і науки України розробило Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання
Міністерство освіти і науки України розробило Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та операційний план її реалізації на 2024-2026 роки. Цей важливий крок був підтриманий Кабінетом Міністрів України 7 червня 2024 року.
Основна мета Національної стратегії
Основна мета Національної стратегії – створити умови для забезпечення кожному здобувачеві освіти доступу до якісної освіти відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей.
Ключовими проблемами, які наразі необхідно вирішити, є:
- Недостатня інклюзивність та доступність освітнього середовища
- Нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах
- Низька толерантність суспільства до різноманітності
Ключові положення Національної стратегії
Національна стратегія передбачає впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання. Зокрема, це включає:
- Індивідуалізацію навчального процесу з урахуванням здібностей та потреб здобувачів
- Сприяння соціальній інтеграції та розумінню багатоманітності
- Розвиток потенціалу здобувачів
- Зменшення дискримінації
- Підтримку педагогів необхідними ресурсами
- Допомогу органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії
- Забезпечення гнучкого переходу між закладами різних рівнів освіти
Реалізація Плану заходів
Реалізація Плану заходів передбачає:
- Вдосконалення системи моніторингу
- Підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів
- Створення інклюзивного середовища у закладах освіти
- Ресурсне забезпечення закладів освіти
- Підвищення компетентностей педагогів
Ухвалення Національної стратегії сприятиме впровадженню інклюзивного підходу та забезпеченню рівного доступу до якісної освіти в Україні відповідно до найкращих світових практик.
🔗 Source