Переосмислення успіху: Дослідження альтернативних шляхів за межами традиційного MBA

Традиційний академічний шлях – не єдиний спосіб досягти найвищих ешелонів бізнесу та лідерства. Оскільки світ продовжує стрімко розвиватися, виникає питання: чи є дорогий ступінь MBA необхідною умовою для того, щоб стати генеральним директором або топ-менеджером? Дослідіть мінливий ландшафт освіти та різноманітні шляхи до успіху, що виходять за межі традиційного MBA.

Еволюція освітнього ландшафту: Шляхи до успіху за межами традиційного MBA

Хоча формальна освіта часто рекламується як найвірніший шлях до успіху, реальність така, що традиційний академічний шлях – не єдиний спосіб досягти найвищих ешелонів бізнесу та лідерства. Оскільки світ продовжує стрімко розвиватися, виникає питання: чи є дорогий ступінь MBA необхідною умовою для того, щоб стати генеральним директором або високопоставленим керівником?

Вивчаємо керівників найбільших компаній світу

Погляд на рейтинг найбільших світових корпорацій Forbes Global 2000 у 2023 році виявляє цікаву тенденцію. Майже всі керівники або топ-менеджери топ-10 компаній мають ступінь магістра ділового адміністрування (MBA). Єдиний виняток – генеральний директор Bank of America Брайан Мойніхан, який має докторський ступінь з права, що свідчить про те, що навіть небізнесова освіта може привести до успіху.

Цінність післядипломної освіти

Дослідження, проведене французьким урядом, показує, що в ЄС-22 люди у віці 25-64 років зі ступенем магістра або доктора наук (МСКО 7 і 8) заробляють в середньому на 68% більше, ніж ті, хто має кваліфікацію на рівні старшої середньої школи (МСКО 3). Крім того, середня заробітна плата випускника паризької школи вищої освіти у 2022 році становила 154 225 євро, що значно перевищує середню заробітну плату в ЄС, яка становить 26 136 євро.

Однак Елоік Пейраш, декан паризької бізнес-школи HEC, провідної європейської бізнес-школи, застерігає, що підприємницьке мислення або бізнес-іскра не обов’язково приходить з аспірантури. Він наводить приклади дуже успішних підприємців, таких як Річард Бренсон, Майкл Делл, Амансіо Ортега та Девід Карп, які досягли успіху без традиційного MBA.

Виховання амбіцій та різнобічного лідерства

Пейраш підкреслює, що ключова частина місії HEC Paris полягає в тому, щоб прищепити студентам амбіції та допомогти їм повірити, що вони можуть стати генеральними директорами, міністрами або лідерами завтрашнього дня. Школа фокусується на розвитку стратегічного мислення, комунікативних навичок та здатності вирішувати складні завдання, а не на навчанні студентів користуватися конкретними інструментами, які можуть швидко застаріти.

Адаптація освіти до світу, що швидко змінюється

Оскільки діловий світ продовжує розвиватися з появою таких тенденцій, як TikTok, маркетинг впливу, віддалена робота та чотириденний робочий тиждень, виклик для навчальних закладів полягає в тому, щоб залишатися актуальними та йти в ногу з темпами змін. HEC Paris запровадив курс про межі планети, який допомагає студентам зрозуміти, як їхні рішення впливають на навколишнє середовище.

Пейраш застерігає від простого додавання кожного нового модного слова до навчальної програми, оскільки це може призвести до набуття студентами навичок, які швидко стають неактуальними. Натомість слід зосередитися на тому, щоб навчити учнів адаптивності та стратегічному мисленню, необхідним для вирішення будь-яких нових викликів, які ставить перед ними світ.

Насамкінець, хоча післядипломна освіта, зокрема MBA, може забезпечити цінний прискорений шлях до успіху, це не єдиний шлях до вищої ланки або керівних посад. Підприємницьке мислення, амбіції, здатність мислити стратегічно та адаптуватися до змін є важливими якостями для лідерів-початківців у сучасному бізнес-середовищі, що швидко розвивається.

🔗 Source